Вчитель - реабілітолог

 

Вчитель-реабілітолог впродовж навчального року надає комплексну допомогу вихованцям ІРЦ, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату, а також сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції.

Метою роботи реабілітолога у закладі є:

  • визначення особливих освітніх потреб дитини, її сильних сторін;
  • сприяти формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами.

     Під час індивідуальних занять з дітьми вчитель-реабілітолог працює над формуванням основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяє створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі. Спрямовує зусилля на пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізацію м'язового тонусу дітей з особливими потребами.

Після проведення обстеження основних рухових навиків складається програма корекційних занять, за основу якої беруться програми МОН для дітей з ООП.

Програма реалізовується шляхом:

    • застосування фізичних вправ різного спрямування,
    • застосування допоміжних засобів і обладнання;
    • проведення навчання та інструктажу дитини та її батьків.

Реабілітолог для кожної дитини підбирає індивідуальні комплекси вправ в залежності від тяжкості ураження і форми захворювання. Шляхи реалізації реабілітаційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини.

Завдання фізичної реабілітації:

  • забезпечення психічного та фізичного благополуччя;
  • формування необхідних навичок і умінь дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей;
  • створення умов, за яких реалізуються потреби дітей;
  • розвиток фізичних якостей;
  • зміцнення та охорона здоров’я дітей.

     Щоб уникнути подальших негативних змін у здоров'ї дитини, рухова активність для дітей з особливими потребами вкрай необхідна. Правильне фізичне виховання дітей зміцнює і загартовує організм, підвищує резистентність до впливу негативних факторів навколишнього середовища, є найбільш ефективним засобом неспецифічної профілактики і найважливішим стимулятором гармонійного росту і розвитку дитини з ООП.

Напрямом роботи  вчителя-реабілітолога є лікувально-фізична культура

      Лікувальна фізична культура (ЛФК) – метод лікування, що полягає в застосуванні фізичних вправ і природних факторів природи до хворої людини з лікувально-профілактичними цілями. В основі цього методу лежить використання основної біологічної функції організму – руху.



11.11.2024

Сенсомоторний розвиток і фізкультура. в чому різниця?


 Два різних поняття, які мають спільну основу, але різні мету, методи і результати.
Сенсомоторика - система взаємодії між нервовою системою та м'язами, тобто сенсорні здібності.
Фізкультура - зміцнення здоров'я через систематичне виконання вправ, тобто фізичні навички.
Чому це важливо? Сенсомоторний розвиток відіграє ключову роль у ранньому дитинстві, коли діти активно вивчають світ через свої органи чуття та рухи. Якщо цей розвиток затримується або йде неправильно, у дитини можуть виникнути труднощі з навчанням, увагою або координацією у старшому віці.

Заняття з реабілітологом в нашому ІРЦ проходять під музичний супровід, з різноманітними предметами і звичайно з рухами. Що є основою для багатьох навчальних процесів у майбутньому.








Немає коментарів:

Дописати коментар

Сенсомоторний розвиток і фізкультура. в чому різниця?  Два різних поняття, які мають спільну основу, але різні мету, методи і результати. Се...